Hästkista - Mysteriet

"Nu får det vara nog med att undra, vi måste ha ett svar!"
Ropade jag och Silje ut till världen idag.
Mysteriet med hästkista. Om du har följt hästkiste/dubbelfitta hysterin så vet du vad jag pratar om.
Om man ska skriva gästlista med snabbskrift på mobilen blir det automatiskt hästkista. Ordet fitta finns inte men det gör det otroligt användbara ordet dubbelfitta. Frågan vi alla först och främst ställer oss är; Vad är det för jävel som bestämmer vilka ord som ska vara i mobilen från början och framför allt;

Vad är en hästkista?

Detta mytomspunna ord har gett upphov till en mängd blogginlägg sverige runt och hetsiga diskussioner. Veteranbloggmannen Alex Schulman har till och med skrivigt om det. Det såg jag idag då silje och jag bestämmde oss för att göra en värdsomfattande sökning på ordet i fråga. Vi frågade lärare,som i sin tur blev så engagerade i mysteriet så dom körde en google på det. Men dock inget svar funnet.

Nu har jag sammanställt en lista med teorier. (Listornas tid har återvänt)

1. Hästkista är ett ord för en människas mage. Kan liknas med ölkagge. Detta beror på att en häst har en sådan graviditetsmage att den kan liknas med människans kagge. Kista är som alla vet ett slang för mage.
(siljes teori)
2. Hästkista är något man har när man kan äta stora mängder mat. Man kan ju som bekant Äta som en häst, och kista är alltså magen. Typ "Vad Larry, käkar mycket, höhö, han har värsta hästkistan!"
(min teori)
3. En hästkista är en maträtt på samma sätt som Sjömansbiff är en maträtt.
(Louisas teori)
4. En hästkista är ungefär samma sak som en bröloppskista, en såndär gammaldags sed. Om en flicka föds i en familj så börjar hennes familj genom åren samla på sej fina och värdefulla saker som dom lägger i kistan och sen ger till brudgumens far eller vad det nu var när flickan gifter sej. En hästkista är samma sak fast för ett föl. Och minus giftermålet. Det blir när hästen är försäljnings/slaktasmogen istället.
(Emelies teori)
5. En hästkista är helt enkelt en kista man lägger hästen i när den dör. En kista att begrava sin finaste häst i helt enkelt.
(Den allmänna teorin)

Om du,käre läsare, mot all förmodan vet någonting om detta, rädda mej ur okunnighetens klor och berätta!




                                                                               KLASSFESTEN
Jag skulle ju berätta att vi ska ha klassfest med min teaterklass på fredag. Maskerad álá estetjävlar.
Klä ut oss, dricka öl ( För vissa) och leka lekar. Så jävla peppad. Måste uttrycka en djup och helig kärlek till
ESB3 Teaterklass of 2007. Det är jätte klyshigt, jag vet verkligen, men jag trivs så otroligt mycket med dom här människorna. Nu på senaste tiden när vi har repat våra scener till Tre syster så har vi ju ärligt talat mest suttit och druckigt kaffe och te i vårat mysfikarum. Och pratat. Och sjöngt(sjungigt?). Jätte högt och oh så välljudande må du tro.Vi har iaf kommit oss att stå väldigt nära.

Men det var ju inte riktigt det jag skulle skriva om.

På klassfesten, som kommer att äga rum i en lokal i Sumpan, så kommer man bla. få se:
° En kvinna utklädd till en man utklädd till en kvinna. Alltså kvinna går transvestit. Mycket intressant.
° En prinsessa
°Flera hemliga par kommer att förkomma
° Kapten Jack Sparrow
° Två ordningsvackter i fashionabla gula västar. (You have the right to remain partying)
° Diverse annat som jag verkligen inte kan komma ihåg

Det ska blir skitkul iaf. Ser fram emot det som en dubbelfitta.




Punkt tre på dagordningen är mina armar. Igår var jag ute med min moder och provade minst 10 jackor.
Alla, och då menar jag alla, hade för korta armar. fast sen kom jag på(då jag tänkte efter), att det är antagligen inte jackorna som har för korta armar, utan det är mina som är för långa!

Förstå hur stört det är. Att ha för långa armar. Jag måste fortfarande vara kvar i apstadiet eller något.
Finns det armplasikoperationer?
Evolutionen biter inte på mej, något måste vara fel.

Attberopå kroppsliga åkommor så har jag typ en infektion i benet. Något sorts bett eller liknande. Först trodde jag att det var borelia och hade tankar på att helt enkelt skära loss benet eller få hjärninflammation och dö.
Men morsan trodde mer på insektsbett. Aldrig att man får vara lite spännande.
Iaf ska jag till vårdscentalen imårrn o kolla läget. Jag hoppas dom kan fixa mina bihålor också.
Jag är en vandrande smittohärd. Alla jag rör vid frånochmed nu kommer få jättearmar utväxande från konstiga sårbölder i benet och kommer bli tvungna att skära ut bihålorna och gnida in dom med penicilin. Typ,

Nej, nu ska jag gå o lägga mej o läsa.
Jag har en ny bok. Packad. Handlar om en väldigt ung alkoliserad flicka. Blir smått skrämd när jag känner igen mej. Men jag döver det med sprit.
(Ett litet alkolistskämt oss emellan)

Över och....innuti?


Kommentarer
Postat av: Agnes

vad ska du vara utklädd till? du sa säkert men jag har glömt. silje ska visst vara bi för jag fick leta efter alla bidräkter på teatern och om rasmus, niclas och silje inte är bin kommer jag personligen hugga huvudet av dem. (mm, min aggressiva sida smakar så gott).
ha det kul ikväll!

2007-10-26 @ 14:20:05
URL: http://ledemasquage.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0