Höst i Zinkensdamm, film och en dikt som rimmar

Det är höst.
Det finns män med bröst.
öl släcker törst
Elvis var rock'n'roll först

En liten dikt som jag skrev till min enda läsare för dagen. Den är till dej,vem du än må vara.
Idag hade jag tänkta att skriva lite om hösten, och varför hösten har ett så dåligt rykte. Jag har tillhört den hösthatande skaran måste jag erkänna men dagens dygn har fått mej på andra tankar.

Jag gillar hösten. Iaf idag. Det var solsken, kallt men friskt, bakfullt men kärleksfullt, hurtigt men snuskigt.
(det känns definitivt som en motsats) Jag började dagen hos Hugo med en lindrig symptom av bakkfyllesjukan men fick ägg till frukost och mådde genast som en prins. Eller en prinesessa. Jag vet iofs inte hur prinsar och prinsessor har för vana att känna då de lätt bakfulla äter två stekta ägg till frukost men jag kan tänka mej att det känns ganska bra. Iaf så promenerade vi iväg till ett café där jag drack världens största kopp chailatte under en filt som jag delade(på det där romantiska sättet) med min karl. Sen promenerade vi runt på söder och hade fina samtal och var allmänt medelålders;läs pensionerade. Sen gick vi till konsum och köpte ost, kex och parmaskinka´som vi senare åt med paprika bitar i hugos säng. Sen hade vi grymt sex innan jag åkte till min fader för att äta middag o gå på bio.

nu till Filmen. Vi såg Stardust som var riktigt bra, väldigt underhållande och mysig. Jätte bra skådisar och snygga effekter. Små corney men härlig.Både pappa och jag skrattade högt åt getmannen, bröderna och kapten Shakespeare. Se den så förstår du käre läsare.

För att komma tillbaka till mitt ursprungliga ämne hösten, så ska jag tipsa om filmen Höst i New York, eller
Näv Jårk ,som min pappa säger. I den filmen så är det mycket höst. Jag såg den någon gång med någon med blå maskara. Maskaran rann längs kinden och formade ett mycket moderiktigt blått sträck.

I lördags så var jag hemma hos amanda med anton och dan. Vi¨åt mat,drack vin och doppade frukt i smält choklad. Sen spelade vi kort, blev fulla och drog på fest i nacka. Hade väldigt trevligt. Gillar dom där människorna.

Nu ska jag spendera lite tid på internätet med att göra absolut ingenting och sen gå o lägga mej och läsa en bok som jag fick av pappa. hej då och över och ut och imårrn är det måndag.

Inga bilder idag men jag lovar dej, min ända läsare, i morgon....



 


Kommentarer
Postat av: Sil-yeah

Bill Haley var först, och var inte sjuk på måndag, snälla... jag vill ha dig, men mest vill jag ha pengar av dig. Helst på måndag. Dessutom så ska vi fika med Agnes då. =)

2007-10-13 @ 20:35:47
URL: http://shakee.blogg.se
Postat av: Tone

okejdå. men det är en dikt, o dikter behöver inte stämma. vad dumt det skulle vara.Eller hur silje, dumt!
Om jag skrev en dikt om en flygande enhörning så betyder ju inte det att det FINNS enhörningar, eller hur silje? Eller är du också lite dum va? Huh!?
suck

2007-10-15 @ 15:52:00
URL: http://marmotte.blogg.se
Postat av: Sil-yeah

men DUBBELFITTA då!!

hora.

2007-10-20 @ 22:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0