Lite färg. Lite ångest

Ibland blir jag så glad över små saker. Som när jag åkte hem ifrån anton i lördags ;bussen var hur fin som helst.
Den hade turkosa säten och rosa gardiner. Det kändes så mysigt liksom. Jag vill att alla hus ska vara färgglada, i typ klarrött och blått. Jag vill ha ett turkost hus. ett glittrande turkost hus. Eftersom jag är så fruktansvärt mogen alltså. Hugo tycker att jag är som ett barn ibland. Det kanske jag är. Jag blir glad av simpla saker. Typ färg. och kattungar.  Jag är nog inte naiv direkt men jag vill alltid tro det bästa om människor.

Idag upptäckte jag hur lika jag och silje är. Det är lite skrämmande.
Vi umgås för mycket. Eller näe, Jag tycker ju om henne.

Jag hoppas jag får lön den 25e.
Åh, det var så pinsamt och jobbigt igår när jag skulle jobba. Kommer dit bakis som ett as
och sätter mej ner och ska ringa första samtalet. Mitt i tappar jag bort mej helt och blir helt snurrig och kan knappt andas. Jag lägger på och sen sitter jag bara med bomull i huvudet och vet inte vad jag ska göra. Går in till min Chef och försöker förklara med gråten i halsen att jag håller på att få någon sorts panikattack elller liknande.
Först frågar hon om jag kan ta någon medicin emot det( vilket är en sjukt korkad fråga) och sen får jag ändå gå med ett löfte om att jobba idag. Det känns inte alls bra. Inte direkt professionellt. Att det skulle hända just då. Känns så himla onödigt. Jag hoppas hon inte tar upp det idag.

Attberopå ångest så har jag inte lämnat in min hemtenta än. Idag var sista dagen.
Och så har jag två filmkunskaps uppgifter som inte är klara. Och en i fysisk teater. och en projektplan.
Fy fan. Jag får skärpa mej nu. Jag måste diciplinera mej. Någon som har något tips?

Nu ska jag lägga mej i badet och sen sticka till jobbet.
Över och under


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0