Fre-lör-sön

Nu kommer en liten redogörning av helgens händelser,eller som jag skulle vilja kalla det,
helgens härliga händelser.Jo minsann, trevligt har det varit. Vi tar det från början med

Fredagen:
På fredagen,denna mytomspunna efterlängtade veckodag bjöd på trevligt sällskap i form av gammal vän vid namn Amanda. Jag och Amanda möttes och bestämde oss för att åka till vämdö och laga lite mat och göra chokladmousse. (chokladmoussen har jag tjatat på henne om lääänge)
Sagt och gjort. Vi inhandlade blockchoklad och satte oss på bussen mot äventyret.

Här är en väldig vacker bild på både amanda och lite av den mat som tillagades, kanske inte så mycket av mej då men jag var där och stöttade henne moraliskt iaf. Amanda verkar här inte vara direkt medvetan om kamerans biverkningar som är i form av foton.
Kvällen var iaf väldigt rolig och vi satt i hennes säng och åt chokadmousse som var lite mer som choklad smörja men god ändå,såg på klassfesten och sen spelade familje TP med hennes lillasyster och lillasysters kompis. LIllasystern går i nian och trodde att afrika var ett land. jag blev ledsen.
På fredagen lärde jag mej inte bara hur man inte gör chokladmousse utan också hur fruktansvärt gott det är att bara äta blockchoklad. Ett litet tips till alla er cirka tre läsare ute i  cyber rymden:)
 
Då var fredagen avklarad och sen blev det (som det brukar bli)

Lördagen:
Ja, på lördagen så skulle det minsann bli fylleslag utan dess like och jag begav mej utåt mot spånga, närmare bestämmt bromstens gård där min goda vän Ylvas fader huserade. Jag,sara Adolfsson och Ylva Granberg drack X antal mycket sofistikerade coca cola-vodka drinkar, hade djupa samtal och sen begav vi oss mot kvällens destination, vilket var fullersta. Fullersta är ett lagom svart och dräggigt plejs det spelas diverse punk i källaren och ölen kostar 20 spänn. Innan fullersta slog alkoholen dock hårt i Ylvas huvud med en järnklubba så hon sa hejdå och lämnade mej och sara till vårat ännu inte planerade öde. Det gick bra ändå och vi anlände till fullersta utan problem. På fullersta hände följande inte så fullt trevliga händelser:
1. Jag blev hotad med att få stryk av en arg 40årig man, då jag inte ville tro att han aldrig hade stött på en brud.
2. En annars trevlig kille gick fram och grabbade tag i mitt ena bröst.

Jag orkar inte följa upp dom händelserna utan fokuserar på det trevliga som hände istället, tex att jag var väldigt full och väldigt glad och hade mycket genomtänkta samtal med sköna människor. Träffade en av grabbarna på swahil bob´s( Stället där jag gjorde min kickassläckra cassette deluxe tatuering) och pratade lite med honom om saker, som jag iofs inte har något minne av nu.

Yeah yeah. jag tog mej iaf hem någon gång med en nattbuss med en väldigt snäll chafför, som släppte ut mej mitt i vägen i medborgarplatsen då jag bad honom. Där mötte jag Hugo som inte alls var glad då jag tydligen var fem timmar sen. Jag förstod inte vad jag hade gjort för fel och tyckte han var onödigt negativ. Vi kom iaf hem efter en välbehövlig hamburgare och glömde bort vår osämja så småning om. Jag tycker om Hugo.

Där tog lördagen slut och allt som återstår av helgens härliga händelser är

Söndagen:
Söndagen började väldigt bra med massor av kärlek och annat skoj på morgonen. Morgonen tog tyvärr slut men då började ju faktiskt kvällen. Just denna kväll skulle vi fira Jessica, denna vackra och underbara varelse som äntligen har blivigt arton. Bruddarna kom hem tiill mej och skulle skåla med champange innan vi skulle ut och äta midddag på resturang...(fett fancy o grejer) Iaf så lyckades min käre moder spilla ut en hel del vid det onödigt turbulenta öppnandet men alla överlevde som tur var.
 
Efter champangen blev det av till Papa Grappa, kanske inte världens hippaste ställe direkt men dom har god mat och vi hade ju varandra:)
Vi mötte upp felica och silje och åt pasta tills vi stupade.Nästan iaf.
Sen gick vi vidare till Nivå och var tvungen att lämna silje som inte har åldern inne än:( Det var en tråkig historia men desto roligare då Ylva presenterade oss alla för Blå fisk,  en mycket tilltalande  blå shothistoria. Såhär kände sej sara och felicia och den bilden kan sammanfatta humöret för kvällen.
Det och att få strumpbyxor över brösten.
Iaf, vi drog vidare då koffientabletterna och alkoholen övertalade oss att dansa. Vi förlorade en mycket bakfull sara A och försökte leta upp en nattklubb. Det visade sej vara lättare sagt än gjort, då allt var stängt.
Till slut beslöt vi oss för att åka till persia och då tappade vi Ylva.
Vi fyra modiga själar som fortfarande var med i leken begav oss till persia och drack drinkar i alla möjliga färger.


Sen tänkte jag att en bild på födelsedagsbarnet ska få avsluta denna rapport om sthlms stadsliv.
Damer och herrar, Jessica!


Jag ska också tillägga att jag har silver strumpbyxor på mej. det känns roligt.

Över och ut.
Nu går jag och lägger mej.Kommentera och sprid jätte gärna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0