MADNESS

Min bror påpekade att jag inte uppdaterade min blogg tillräckligt ofta. Jag ska bättra mej käre broder.
Det är fredagkväll. eller typ kväll iaf. En tokig tant tog kattungarna och stängde in dom i en låda och for iväg. Hejdå mina äckliga underbara älskingskattkräk. 

Som sagt är det fredag. Jag orkar inte festa idag men alkoholen kanske får mej i sitt grepp än en gång. man vet aldrig. Imorgon är det förfest/fest hemma hos Erik som fyller arton. Det ska bli kul. Jag kommer inte i min favoritkjol, det är tråkigt. Det här med vikt är en lustig grej. Jag har alltid varit feministfitta och tycker att kurvor o whaterer är snyggt och dagens kvinnoideal är sjukt o bla bla bla. (inte bla bla bla, det stämmer, men sen är det ju det där med att leva som man lär också)

Faktum är att jag inte kommer i min favoritkjol.
Det innebär att jag vill gå ner i vikt. Det innebär att jag tycker att jag är tjock.
Det innebär ångest. Det är dåligt.

Så nu ska jag sluta med allt jag tycker är gott.
Hejdå blockchoklad.

Det var det tråkiga. Till det roliga måste jag säga att MADNESS ÄR SÅ JÄVLA ÖVERJÄVLIGT JÄVLA SKITBRA.
Jag får underbara minnen från Sziget, den ungerska festivalen jag var på i sommras.
Träffade Irlänska Brian, som drog iväg mej till konseren och vi dansade i ett helt euforiskt, transliknande, vansinnigt tempo från början till slut. Jag var så sjukt lycklig den kvällen. Och jag vill bara dansaaa....
(Madness är på just just nu på Itunes så jag blev tvungen att skriva om det)

Annars så hoppas jag att bror min inte ska ha fest/förkrök hemma hos farsan ikväll så vi kan kolla på en film ihop.
Jag gillar min bror men blir så ledsen över att han inte verkar vara intresserad över mitt liv. Jag frågar hur helgen var, vad han ska göra på lördag. Han svarar och det är klart jag vill veta, men det blir så trist när jag inte får samma  fråga tillbaka. Då känns det som jag blir den där irriterande och onödigt "rebelliska" omogna ungen som liksom
"jag då! jag då! Fråga mej då! Jag är intressant!" Jag vill inte tvinga på han något, jag vill bara att han ska vilja veta liksom. Puh. Där blev jag allt allvarlig.

Iaf. Jag lär ju skriva oftare nuförtiden alla mina förtillfället tre permanenta läsare.
Kommentera gärna.
Puss o allt sånt kärleksfullt jag vill förmedla.
över och utanför



Kom på andra bråskande tankar jag vill förmedla till massan( fortfarande ni tre)

1.Att bero på min lilla minneslucka på Dans fördelsedag,då jag var lite undrande över vad jag kan ha sagt,
så förklarade Dan för mej, på ett väldigt pedagogiskt och vänligt sätt att jag skrek
"hej då era jävla fittor!"
På ett väldigt kärleksfullt sätt förstås.
Det förvånar mej inte. Jag har en förmåga att blir ett drägg då alkoholen tar över min kropp och mina få men värdefulla sinnen.
2. Boston teaparty är jävligt kul och underhållande som fan.


Nu är jag klar.
På riktigt.
puss

Kommentarer
Postat av: Silje

SLUTA FÖR ALL DEL INTE ÄTA BLOCKCHOKLAD!!!!!! gullefisken, snälla. något måste man unna sig ibland, kanske på fredagar.

2007-09-29 @ 13:03:05
URL: http://shakee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0