Struktur och värdet av ett perfekt kokat ägg

Fan. Jag har framför mej en hemtenta som ska vara inlämnad på onsdag. Jag har skrivigt två meningar,
Idag så stannade jag hemma ifrån skolan för att skriva klart den, har jag skrivigt någonting?
Nej.
Istället tänkte jag berätta hur man kokar ett perfekt ägg. (Ett perfekt kokat ägg har helt hård vita med geggig gula)
Att säga att jag kan laga mat vore en direkt lögn, men ägg kan jag och jag känner att det är min skyldighet att föra den utsökta konsten vidare.

1. Lägg i antal önskade ägg i kastrull med vatten
2. Sätt på plattan på högsta värmen
3. När vattnet kokar,vänta 2-3 minuter innan du stänger av plattan.
4. Häll av vattnet, ät och njut.


Jag tycker om måndagar. Iaf om måndagarna infattar sej under ett lov. Annars tycker jag verkligen inte om måndagar.  Inte den här måndagen iaf. Igår låg jag och läste en dålig bok till alldeles för sent och när min mobil hotfullt började upprepa "Klockan är noll sju noll noll" klockan noll sju noll noll så var mitt tålamod slut.
Jag tryckte på avbryt knappen bestämt och våldsamt och drog täcket över huvudet och somnade om med ett löfte till mej själv om att skriva klart min hemtenta som kompensation för min bonus sömn. Återigen lurade jag mej själv. Min kropp och hjärna utför en ständig kamp ha jag insett. Dom måste hata varandra.

Jag tänkte börja med listor. Listor är en bra grej om man vill strukturera upp sitt liv. Både positiva och negativa.
Jag ska organisera upp mej. Bli mindre förvirrad hade jag tänkt. Vilken nystart, vilken början! Ojojoj. Nu börjar det nya livet skulle man kunna säga. Men det säger man inte. Jag skulle vilja uttrycka mej med en dans till dagens ära. Men det ska jag inte. Istället ska jag skriva listor.

Lista nummer ett 

Saker som jag är nöjd och tillfreds med idag:
Jag lever och har hälsan
Jag fick bonus sömn och är alltså utvilad
Jag har kattungar. Kattungar gör mej glad
Jag gjorde ett perfekt ägg till frukost
Jag har bra nynedladdad musik som jag blir glad av att lyssna på;läs KOOP och Laleh


Lista nummer två
 
Saker som kunde ha varit jävligt mycket bättre:
Jag har inte skrivigt ett ord på min hemtenta idag
Jag kan inte alla mina repliker i tre systrar
Jag har ett fruktansvärt ostädat rum (det stör iofs inte mej utan min moder vilket i sin tur hon tar ut över mej vilket är anledningen till att mitt ostädade rum är med på listan)
Jag är jätte jätte pank
Jag har mensverk
Jag har slut på cigaretter

över och ut



Några timmar senare
Istället för att skriva på min hemtenta har jag varit inne på bilddagboken och hittat bilder som jag känner är nödvändiga för den här bloggens framtid.

Imorgon ska jag nämligen till skolan och möta dessa människor:

Här har vi Mej längst till vänster, Silje i mitten och sara till höger
Geniet bakom denna fantastiska konst är Ylva

Ylva är en konst i sej

En annan dam jag antagligen kommer att träffa är Jessica men Jessica har spenderat sommarlovet på en cirkus
så henne har jag inte fullt så konstnärliga bilder på.

Jag måste dock påpeka att jessica inte är mannen i blå spandex

Dessa människor betyder mycket för min överlevnad i den hårda men kärleksfulla skolmiljö jag
för tillfället inte befinner mej i. 

Över och ut.
Igen

Kommentarer
Postat av: ölvapölva

hahahah, ''jag måste dock påpeka att jessica inte är mannen i blå spandexbyxor''. fan jag som trodde det. namen, fina fisken! fortsätt i samma takt, ytterst intressant och tankeväckande läsning må jag säga

2007-09-10 @ 16:44:37
Postat av: nadja

koop äger och mensvärk suger!

2007-10-24 @ 23:38:46
URL: http://hemmaborta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0