Nostalgi

Här sitter jag i min fredagkvällsensamhet och skrattar för mej själv.
Jag är som nedan antecknat fruktansvärt uttråkad och började därför bläddra igenom en gammal dagbok ifrån nian. Vilken rebell jag var! Jag rodnar och skrattar. Känner knappt igen mej själv på ett sätt men minns på ett annat precis hur det var.

Och allt jag skrev om Hugo. Herrejösses alltså! Jag var så kär. Så fruktansvärt helt sjukt i hela kroppen kär.
Det gör mej så lycklig att läsa om.
Hur bra det förhållandet ändå var.
Hur lycklig jag var.

Jag ska vara en total klysha och säga att det ger mej hopp.
På något underligt sätt. Jag ska inte nöja mej, jag ska hitta en kille som får mej att känna så igen,
jag har inte bråttom med det. Det får ta sin tid men jävlar vad det kommer vara värt det.

more to come

Åh, jag älskar den här boken.
Det är så fruktansvärt kul att läsa.
Det hände så mycket i just slutet av nian.
Jag har aldrig mått så bra och så dåligt som jag gjorde då.

Nu ska jag dela med mej:

Utdrag ur Tones högst personliga dagbok anno sista tiden i 9an:

"I cant belive a life so complex,
when I just want to sit here and watch you unress"
Förklaring: Jag var förälskad i PJ Harvey och skev den här meninge ur en av hennes låtar
exakt överallt, i skolan, i alla böcker jag hade, på kläder, väskor,skor.
Jag kände mej alltid lika tuff och femenistisk.

"...Och så ska jag erkänna, jag rökte. JAG VET! FY FAAN! Jag är så fjortis man kan bli!"
Förklaring: En hel sida om en fest i bromma. Jag hade rökt en cigarett för första gången.
På en balkong. Jag var full. Och så satans cool. Fast jag var fortfarande så pass smart att jag skämdes över det.


Idag är nästa dag. Igår stängde blogg.se ut mej och jag blev frustrerad och ville skriva så mycket mer.
Jag kan skriva idag också.

Jag skrev typ hundra listor också, på vilka kompisar jag umgicks mest med, vilka band jag älskade, vilka låtar jag kände igen mej mest i.

Tones musiklista på band hon älskade anna 2004:
(Jag tar med dom pinsamma ockå)
Nicola Sarecvik
The Shins
Escobar
Sahara Hotnights
Thåstrm
Ebba Grön
Moneybrother
Randy
Broder Daniel
The Hives
Backyard Babies
The Legends
Division of Laura Lee
Marit Bergman
Belle&Sebastian
Placebo
Joan Jett and the Blackhearts
Blondie
David Bowie
Sugarcult
Le Tigre
Bikini Kill
Jack of Jill
Iron Maiden
Mailyn Manson
Green Day
Phantom Planet
Kari
PJ Harvey
Elvis

Bad Quash Quartet
Guns'n'Roses
The Beatles
Ramones
Radiohead
Hole
The Cure
Her Majesty
Sugarplum Fairy
Mando Diao
Tha Maggots
Soundtrack of our Lives
Everclear

Lite lagom blandat sådär.

"Jag somnade i skolan idag. Igen"
Det var antagligen viktigt, det står högst upp på en sida och sen står det inget mer.


Sen träffad jag Hugo i Småland:
"Jag tror jag är kär i Hugo. Natten innan vi åkte hem så
satt vu uppe till typ fyra tide och bara snackade och spelade kort.
Sen gick vi ner till sjön när det började ljusna, vid halv fem och så badade vi och gick hem
med blöta underkläder, vi skämtade om  att vi med största sannolikhet skulle få lunginflammation,
men det var vi överens som att det var faan var värt det!
Han är så söt och fin och rolig...."

osv osv.

Sen blev vi ihop:

"är så kär. Det känns i hela kroppen. Vill bara träffa honom hela tiden.
Vi har inte sagt Jag älskar dej än men....Jag tror jag gör det. Älskar honom alltså. De e stort.
Jag har aldrig kännt så för nån så som jag känner för honom...."

Ah! Gulle liksom.
Sen finns det ju citat sidor också:
"Im going to rape you, just like I raped your dog!
(Amanda)"

Sen har jag hittat utslitna sidor.
Såna som jag har gömt.
Ibland mådde jag verkligen inte bra.

Annars finns det massor av låt texter som jag hade skrivigt.
Jag ville bli rockstjärna men Anton tyckte att jag var för dålig och bangade.

Här har vi en del av en låt som hette Jump:
"I need an exorsist, a twist, a way out, a map.
I need the truth and the lie, the question, the why, the hallo and goodby."

och

"A Chemical reaction in my head.
Nightmares when I go to bed.
The question always seems to be:
Have you trouble sleeping?
No, I have trouble staying awake!

Vilken klassiker va? ;)
Åh, jag vill tillbaka till nian lite.
Allt var nytt och spännande.


Kommentarer
Postat av: nadja

åh, gamla dagböcker är så kul. jag skrev i princip bara i min dagbok när jag var arg eller ledsen, så allt är skrivet med stora kråkaktiga bokstäver och det hela är bara ett stort utbrott.

2008-04-19 @ 10:22:38
URL: http://hemmaborta.blogspot.com/
Postat av: Agnes

Det hände så mycket i just slutet av nian.
Jag har aldrig mått så bra och så dåligt som jag gjorde då.

lite så. lite så var det. ibland vill jag dö och hamna där igen. nu har allting redan hänt, typ.
man har rökt, man har druckit, man har älskat och knullat och rest och skolkat och varit punkare och rökt på och lidit och skrattat och varit på festival och badat naken och knullat på olägliga platser och sovit på centralstationen och plankat på tåg och jafan vad man har gjort saker.
vad finns det att vänta på? kanske skaffa barn. för det är ju mysigt att inte kunna sova normalt på et år och tvätta rumpor och sånt.
men det ska väl bli en känsla det!

2008-04-19 @ 10:53:43
URL: http://ledemasquage.blogspot.com
Postat av: bert

åh gullebull

2008-04-19 @ 15:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0