Grön liten chili

Jag är en desperat kvinna.
Igår efter maten så tipsade John om att jag skulle äta en liten grön chili.

(Dom smö gröna är tydligen dom starkaste)

Han lovade att det skulle bota min förkylning från helvetet på momangen.
Och jag är en desperat kvinna så jag slängde i mej chilin och tuggade tuggade tuggade snappt som fan,
sen började hela käften brinna och jag paniksvalde medan jag hoppade omkring i köket och skrek "Bloody hell, thats hot!" O tryckte i mej pitabröd för att lindra smärtan medans John stod och asgarvade. Och vet ni vad,
Det hjälpte fanimej inte för fem öre.
Förkylningsfan är kvar.


Tack för mej.

Nån annan med något "asbra" tips?


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Ingefära i alla dess former! Det som jag tycker bäst om är ingefärste. Man river ingefära, häller på vatten och man kan ha lite citron eller honung i för att göra det godare. Lycka till!

2008-12-01 @ 17:03:00
Postat av: tone

Åh tack Lovisa!

Det ska jag lätt göra,

Nu ska jag se om vi har ingefära hemma!

2008-12-01 @ 17:52:46
URL: http://marmotte.blogg.se/
Postat av: Agnes

jag brukar köra på att pressa två apelsiner och pressa ner en stor vitlöksklyfta eller två och blanda om. det blir rätt starkt men är tydligen SKITBRA.

annars kan man dela vitlöken i småsmå bitar och stoppa in i varsin apelsinklyfta, då får man ju mer apelsin i sig också än när man bara pressar dem.

och kamomillte.

och ja ingefära är väldigt bra, färsk ingefära dock.du vet vi sitter i samma båt, jag har druckit te och c-vitamin brustablett och Mitt Val vitamin och tjofaderittan.

2008-12-02 @ 10:41:44
URL: http://ledemasquage.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0