En helgbloggning.

Ikväll, söndag har Silje varit här och ska nu sova i min mycket välanvända gästsäng.
Det är trevligt med sällskap. Vi gjorde både choklad och hallonmousse och kollade på Runaway bride med min mamma. Nu kommer en sammanfattning av helgen:

At fridaynight åkte jag till Jessie, drack öl och whiskey och pratade, rökte cigaretter, lekte med hunden Hector, pratade och skrattade mycket och lyssnade på bra musik. Sen skulle vi in till stan för att se på Lovisas kompis modevisning på the vibe. Tyvärr förvirrade jag med såklart och var därför helt övertygad om att den var på viper room, så dit åkte vi fulla och glada och bara väntade på att allt skulle dra igång.
Såklart drog ingenting igång överhuvudtaget eftersom vi var på fel ställe men ölen var billig så vi stannade kanske en halvtimme innan vi drog mot Achor där vi skulle möta Johan, alias Farbror Björn alias den skäggiga pircaren. Vi kom aldrig in på Anchor utan jag, Johan och en annan karl(knappt karl, mer slyngel) och Jessie tog en taxi till Johan i bromma. Väl framme dracks det mer öl och Silje kom dit. Runt fyra så däckade jag nästan i köket men fick senare sova i den åtråvärda soffan, medan silje och slyngeln sov på mattan. Klockan nio väcktes jag av en mycket munter Sara A som hade kommit vid femtiden och inte sovit en blund på hela natten. Sen när alla var vakna så bar det av mot teatern där vi hade helgrep men jag somnade i soffan det första jag gjorde. Jag var verkligen engagerad.
Sen på kvällen när vi hade dragit egenom hela föreställninge(över tre och en halv timma tog det)
så skulle jag egentligen möta dan och dricka lite vin men jag var en duktig och fin dotter som poppade popcorn och kollade på melodifestivalen med sin lilla studsboll till mamma. Sen somnade jag vid 11 tiden på kvällen och vaknade när mor min väckte mej halv två nästa morgon.

Sen så promenerade vi omkring på stan och jag mötte Silje och sen åkte vi till Lovisa och fikade med några andra teaterfolk, det var väldigt mysigt och roligt. Och sen som sagt slutade det hela med mousse.

Jag är nöjd.
Med bara en gnutta Hugoångest.
Annars är jag väldigt nöjd.
Nu ska jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0