Fittkärringarnas fittkärrinng

Nu är jag arg. Har jobbat idag, från fem till stängning,så jag gick väl vid halv 11. Och på mitt jobb har jag en bitter, gammal och ful jobbarkollega. Hon är så jävla vidrig. Tex(det känns värre än det låter):

1.En vara gick inte in i betalningsdatorjäveln och då får man skriva ner siffrorna under sträckkoden manuellt, men dom gick inte att läsa. Då frågar kunden om hon ska springa och kolla vad den kostade. Jag hittar inte i butiken än så jag säger att det vore snällt, eftersom det var jätte lång kö. Men då får min käre arbetskollega för sej att jag är lat och beordrar mej att springa och kolla istället för kunden. Jag frågar var varan finns (eftersom jag verkligen inte har koll) och hon bara suckar och håller på och tillslut berättar för mej och jag får trockala mej ut och allt virra runt och leta. Man märker hur alla kunderna i kön tycker genuint illa om henne och hennes jävla sätt.
2. Hennes attityd varenda gång jag "blippade".(tryckte på en knapp så att jag får någon till till kassan eller behöver hjälp) Jag har liksom inte lärt mej allt än, jag är ny, jag försöker, men hon uppför sej som om jag är dum i huvudet och hon har förklarat saker och ting 200 gånger. Hon bara suckar och himlar med ögonen och.......aaaaaaaaaaahhh. fan.
3. När det var en kund som hade bett om en trisslott och dom inte fanns i min kassa så skulle en annan kollega springa och hämta fler. Jag sitter kvar och väntar fast det står folk i kö. Hon(bitterfittan) blir skitirriterad och börjar nästan skrika på mej "Varför sitter du bra där för?!" "Du kan ju inte bara sitta där fattar du väl!"
Jag försöker(på ett trevligt sätt) förklara att jag inte vet hur man sparar ett kvitto och att jag är mitt i en betalning, men hon tjatar vidare så pass att jag fortsätter ändå och fuckar upp allt eftersom jag redan håller  på med en grej och inte kan eftersom jag inte har lärt mej än.
4. När vi har låst alla kassor ska vi räkna kassorna och huvudräkning är verkligen inte min kopp te, vilket jag säger och hon säger att det finns miniräknare och att många använder dom. Fast hon visar inte var den finns och blir jävligt sur när jag frågar. Då håller jag tyst och börjar räkna ändå, jag är långsam som fan och då blir hon sur då med och knuffar undan mej och tar över. Sen när vi ska ta hissen ner mot omklädningsrummet så pratar vi lite allmänt och hon undrar varför jag inte kan rutinerna. Jag svarar som det är, att jag inte har pratat med chefen än,för att han aldrig är här och att jag har haft fel telefon nummer tills nu på rasten. Jag nämner i förbifarten att jag knappt vet vad min lön är på, som skämt.(fast så mycket skämtade jag inte i huvudet) Hon kör sitt suckande, nedlåtande race och säger typ "men lilla gumman, hur fan ska du klara dej i världen?" Suck, suck, suck.


Plus jävlig mycket mer. Fan, alltså, jävla fitta.
Och det är försent för att ringa chefen och be om lönen och....ja,det kanske bara är det jag är förbannad över. Men fan alltså.

Och så har jag potatissallad på datorn. När jag är riktigt hungrig och äter kyckling och potatisallad borde någon filma mej och lägga ut på youtube alltså. Jag blir som ett djur och äter med händerna och det stänker överallt och jag får mat i hela ansiktet. Det skulle ses mer än menstjejen som spyr i tv.
Det är verkligen äckligt. Men gott. och tillfredställande.

Vi repade förresten hela akt ett idag på teatern, det tog 2 timmar, men det är en klar förbättring. Det gick riktigt bra och jag känner mer och mer hur min roll är och ska spelas. Och jag tror att replikerna sitter också, det var första gången utan manus för mej idag men det gick bra. Alla är så bra<3


Jag fick mitt andra sms av torsbykarln idag också. Jag har försökt svara men jag tror inte det kom fram.

Det är lite roligt sådär. Inte för att jag är intresserad men kul är det.

Jag trivs med att vara singel, jag önskar att sara kunde må som jag.

Fast jag går omkring och är nervös som fan 24/7. Jag väntar väl på krashen antar jag, att störtdyka och börja må skitdåligt och vilja ha honom tillbaka. Fast den har inte hänt än iaf. Jag ska väl vara glad så långe det varar.


Innan den 29 ska jag betala Londonresan, jag hoppas jag har pengar då, annars får jag låna av morsan. Hon har ändå sagt att jag kommer få shoppingpengar när jag fyller år att använda i London, så det kan hon nog lägga ut. Pengar alltså. Ja, jävlar, vad jag ska shoppa undeklädessätt! Jag gillar att ha snygga underkläder,även om man är sunkig som fan och har teaterkläder eller vad fan som helst på sej, så vet man att under allt är man snygg. Jag tror man får någon inre kick av det.

Innan London blir det ju Glasgow. Men det har jag skrivigt massor om. Jag ska spana på
rödhåriga tjocka skäggiga män med kilt. När min moder, den glada lilla stusbollen, var i Skottland sist, så ringde hon mej, lite smått berusad , från en pub. Nedanför gick en säckpipeparad med män i just denna utstyrseln. Mamma nästan viskar lite busigt "Jag ska titta på vad dom har under kilten,hhhhihiiih"
Min mamma delar nog min skotskamän fascination. Eller iaf min "vad skotska män har under kilten" fascination

Fast nu ska jag sova, fast först läsa min knarkarbok tusen små bitar.
Den är bra. Nu säger jag godnatt.

Godnatt.


Kommentarer
Postat av: nadja

åååh vilken idiotisk gnällmänniska! vilken jävla översittare. jag lider med dig.

2008-02-21 @ 12:14:29
URL: http://hemmaborta.blogspot.com/
Postat av: Lovisa

Jag förstår hur det känns Tone, med bitterfittan, kändes exakt likadant när jag var ny på lidl. Känns som att alla hatar en men jag tror bara att dom går in i sitt tråkiga arbetshumör och blir då sura. Sen när du blir bättre får du göra samma sak mot dom nya :p

2008-02-21 @ 15:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0