Vi måste höja våra röster för att höras!

Nu var det jätte länge sen jag skrev. Jag har kommit hem ifrån indien. Det tänker jag inte skriva om nu.
Jag går hemma i mjukisbyxor och känner mej misär. Det gjorde jag igår också. Jag missade teatern och massa lektioner. Det är inte bra. Förlåt. Igår var jag på arken med folk jag känner och tycker om.
 
I morgon ska jag gå i skolan. Jag ska lämmna in min tredje projektbeskrivning. Jag ska skriva en dikt och novell samling. Jag är poetisk och har basker, dricker svart kaffe och röker cigaretter i svart munstycke. Jämt.
 Annars går skolan liksom livet åt helvete. Eller inte livet då kanske. Mest skolan, men man har ju alltid fått höra att man inte klarar sej i livet utan betyg. Jag hoppas det är bullshit.

Men jag kanske får ett jobb iaf. På Coop nära. Ska provjobba fredag,lördag,söndag.
Och på Fredag har Hanna och Andy utflyttningsfest, så jag är kluven. Om jag går dit så kommer jag inte må bra på lördagen då jag ska vara käck med hästsvans. Jag ska nog inte gå och ligga hemma och hata livet istället.


Då kanske jag får jobbet och jobbar och får pengar som jag lägger på saker jag inte behöver.
Nu är jag lite negativ.
Jag har ont i mina nipples.

Jag har laddat ner Sånger om kvinnor, mammas favoritband typ.
Jag älskade Vi måste höja våra röster för att höras när jag var liten.
Heja feminismen liksom. Det känns bra att lyssna på.
Annars är favoriterna för tillfället Ella Fitzgerald och Billie Holiday.
Man ska se och lyssna på sådant man blir glad av,hur simpelt eller pinsamt det än är,
Jag och brorsan var och såg Förtrollad i förrgår (hans mycket försenade studentpresent)
Och hur cheesy och sockerst den än var så satt jag och log och var verkligen glad när jag kom ut ifrån salongen.
Det är som att se vilken disneyfilm som helst. Man blir ju glad i hjärtat liksom.

Nu ska jag inte göra någonting eller skriva något som jag får betyg på.
Hejdå.

Kommentarer
Postat av: agnes

du kommer få mvg på din hud, jag är helt betuttad.
jag vill såhär nu:
skriv. så jag har nåt att läsa på mina trista lektioner.
bussigt att du bjuckar, betalar dig i veckan.

2008-01-21 @ 10:59:11
URL: http://ledemasquage.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0