Ylva är borta/Ylva är funnen - fortsättningen

Japp. Hon är borta, Försvann från The Good Mixer nångång under natten och lämnade mej åt mitt öde. Eller jag vet inte vad som hände alls, hon är fortfarande borta. Iaf, när jag upptäckte att hon var borta så blev jag inte alls glad, dels för att hon hade alla mina grejer i hennes väska, inklusive pengar, mobil, nycklar och jacka och dels dör att MAN FÖRSVINNER BARA INTE SÅDÄR. Så jag letade runt i kanske en timme utan resultat och sen fick jag lov att hitta en kille med taxiresurser och så åkte vi hem till honom. Sen så morgonen så lyckades jag låna pengar så jag kunde ta mej till tågstationen för jag tänkte att det är väl ett gansja naturligt ställe att åka till, för hon måste ju hem nångång.

Nehä, det gick ju inte så bra. Ingen Ylva, inga pengar, ingen mobil, ingen jacka eller tjocktröja.
Frusen, bakfull, jävligt förbannad för att hon försvann, orolig, arg, ledsen gick jag omkring i ungefär fyra timmar och kollade efter henne. Jag insåg att hon kanske inte skulle komma alls och att jag måste ta mej hem på något sätt. Tänkte göra det minst förudmjukande och skriva en "Spare change? I need to come home!" -lapp och sätta mej och tigga helt enkelt.  Men jag kunde inte prata så bra med all gråt i halsen när jag skulle be infovakten om papper och penna så han frågade vad som var fel och jag lyckades få fram att jag hade tappat bort allt och han sa bara "oh boy" och skrev ut en specialbiljett till mej.

Tågresa hem, alla fönster öppna, ingen tjocktröja och jag frös så jag bokstavligt talat skakade i en timme.
Sen kommer jag äntligen fram, och ingen är hemma. Jag lyckas bryta mej in på bakgården och hittar en filt i boden, där jag sitter(eftersom det inte blåste där) i kanske två timmar och då kommer alla hem och jag berättade allt men ingen
ylva. Hon hade smsat med lea såg jag så jag vet att mina saker är på the good mixer men jag vet inte var hon är.
Jag vet inte om hon har mina pengar, jag hoppas det.
Jag vet inte hur jag ska känna.

Tänk om hon inte alls hade dragit utan bara gick ut o köpte cigg eller nåt och jag var den som drog.
tänk om hon har råkat ut för något, tänk om hon inte alls tänker på mej, utan är med nån kille och inte planerar att komma hem alls ikväll. Fast det tror jag inte. Hon skulle inte göra så. Åh! jag håller på o bli galen!

Och hungrig är jag också, dom åt tydligen nu och jag missade det. Fan, jag vill bara gråta.
men jag ska nog laga något att äta.

Resten av helgen var underbarr, innan borttappandet.
Vi åkte in på fredagen och satt o drack på tåget och hade skitkul, sen kom vi till the good mixer(nya favoritstället) och jag var grym. Såg en kiile genom fönstret, när jag satt inne, och vi log lite mot varandra och så, och jag sa till ylva att han ska jag ha, och sen hade vi en fantastisk kväll och jag tänkte inte mer på honom förn dom skulle stänga och jag sa till ylva att jag skulle hitta honom, vilket jag gjorde nästan direkt eftersom han stod ute och  rökte, så jag fokuserar och blir målmedveten;
Se man - gå mot man - släcka halvröken cigarett  i farten mot husväggen och be man om eld.
Prata med man, följa med man till annan klubb med ylva och mans kompisar.
Sen efterfest hos man. Gött mos.
jag var lite stolt över mej själv. jag fick han allt, höhö.

 Sen på dagen gick vi omkring i camden och ylva köpte lite grejer, sen köpte vi
alkohol och satte oss i Regens Park(?) och hade det mysigt, sen blev det pub - sitta med punkarna - annan punk pub(ylva blev glad) - och sen återigen The good Mixer där borttappande skedde.


Resten är historia. Hon kom hem sen på kvällen och allt var lugnt men jag har min väska och pengar och nycklarna i min väska på the good mixer, så vi måste dit ikväll igen, men det ska bli kul. Fast dyrt som fan. Men vad ska vi göra.

Nu har tjejerna konsert för oss och dansar, det är fint.
Allt är ganska fint.

Skriver mer i morgon. Juste.
Och Ylva säger hej.
Hejdå.
Ylva säger HEJDO!

Kommentarer
Postat av: emilie

lilla Tone!! jag blir ju alldeles förfärad av sådan läsning...Måste få skicka en stor varm kram till dig som är där borta i fjärran land och upplever sådana otrevligheter! hoppas att allt känns bättre nu och så. pusspusspuss

2008-07-20 @ 21:39:09
Postat av: Bert

hahaha, lea smasade mig mitt i natten och fråga efter ylvas nummer och sa att det var värsta akut, jag blev orolig!! skönt att det löste sig iallafall. eller nästan. den 27e kommer jag ska du veta. jag vet inte riktigt vad som händer när och hur och vad karln har tänkt, han ska lära mig att surfa, det ska bli jobbigt. han är i stockholm nu, på flygbussen, jag är nästan lite rädd. hahah. men jag tror allt kommer bli asbra. och jag tycker det låter som att allt börjar bli asbra för dig med. jag ska som sagt svara på ditt brev snart, kanske efter att jag varit i london för det är ju så snart. dikten var så fin, jag ska sätta den på kylskåpet. jag saknar dig jättemycket. jättejätte. det är roligt att läsa din blogg, jag hade inte läst på aslänge så nu hade jag jättemycket att läsa, det var ju lite extra kul! jag kan inte sluta skriva. jag vill inte sluta skriva, duvet, jag vill bara prata och prata och prata med dig som det ska va ju. men vi måste se till att ses när jag kommer. Mia har spelning nånstans i Camden den 27e, den dagen jag kommer, jag kanske hinner gå på den, kanske du med? det vore ju lite kul. mest att ses, men kanske lite att se spelning också. nu ska jag nog också blogga, fast inte lika kul som du för jag tycker det är lite jobbigt när man hra så mycket att skriva, så jag skriver väldigt lite istället. pusspusspuss. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

2008-07-22 @ 13:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0