Fresh from the oven

Nybakad.
Bakad.
Bakfull.

Igår tog jag studenten, jag var odräglig och åkte flak.
Drack bubbel i mängder.
Åt god mat.
Fick finfina presenter.
Var i Tanto.
Långholmen.
Hos Emelie Lund.

En mycket bra dag allt som allt.
På mottagningen hade Agnes hade bakat kakor som utlovat, Jag fick en obehagligt behaglig lång kram av anton,
Dan höll ett litet tal och jag fick en bild på oss när vi var små. Jag fick ett helt underbart halsband av mamma, en teatermask i silver. Helt fantastisk. Av farsan fick jag cold hard cash. Lika bra presenter fast på olika sätt.

Och sen fick jag presentcheckar av brorsan, fint som fisten. Och 1000 spänn av min mormor Maud och hennes
kille Hans. Dom har fått smeknamnen Mosse och Humlan. Låter som två gamla knarkare.

Idag är det skitvarmt och jag har varit och köpt vattenpipetobak åt brorsan som muta för att han ska följa med
till farmor senare. Sen skulle jag hem och hämta mina presenter hos farsan men hade tydligen glömt nyckeln, så jag åker hem till mamma igen, men hon var inte hemma så jag fick gå runt och klättra in genom staketet på uteplatsen, för där var dörren öppen. Jag kände mej som en inbrottstjuv och det var en kvinna med barnvagn som tittade på mej oerhört misstänktsamt. Jag ville skrika åt henne "det är inte som det ser ut!" men gjorde det inte.

Igår så träffade jag också malte och min buksyster. Det var roligt.
Jag smsade malte och skulle berätta det men blev "Jag har träffat min avlp. Kurde"
så jag tror inte att han förstod.

Sen var jag lite pinsam också men det ska jag förtränga.
Och så glömde jag mina betyg på flaket och min klänning revs sönder totalt.
Men så kan det gå.

Nu ska jag göra ett nytt försök att hämta mina presenter, denna gången med nycklar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0