herregud och satan, jag har inte berättat det viktigaste

Jag skulle tro att alla som känner mej har hört historien om "min mammas skäggstrå"
Alla som är ytligt bekanta med för den delen. Dom flesta engångskontakter också för att vara ärlig.
Min mammas skräggstrå som jag under år har bönat och bett om att få noppa bort med min superdyra make up store noppare, som faktiskt modern köpte åt mej när jag hade tappat bort min andra och nästan grät över mina unibraun.

Det är ett långt, grått skräggstrå på moderna vänstra kind.
Det gör mej upprörd att se.
Tro mej, jag har försökt att få henne att ändra uppfattning om hennes skäggväxt.
Hon älskar den av någon obegriplig anledning.
Jag har till och med försökt smyga mej på henne när hon har somnat i soffan med mördarnopparen i högsta hugg.
Tyvärr är modern väldigt lättväckt så det har aldrig fungerat.

Men sen för några dagar sedan hände som ett mirakel.
Jag och modern skulle gå o se Mamma Mia och jag i kön tittade jag på henne med min "mamma, snälla låt mej ta bort ditt skäggstrå" blick och sa "snälla....?"
Hon sa okej.

OKEJ!
Jag vet inte vad denna change of view berodde på, kanske hade hon tröttnat på mitt tjat,
kanske hade hon tröttnat på stråt, kanske hade hon tröttnat på att säga nej.
(jag lever numera efter det Jessica en gång sa; Varför säga nej när man kan säga ja)

Så jag gjorde det. Utan supernoppare, utan förvarning, i ett viss mått av chock och eufori.
Modern blev skägglös.
Hallelulia!

Modern heter för övrigt Pia, men går som oftast under benämningen "den glada lilla studsbollen"  här i bloggen.
Numera under mitt sverigebesök blev hon Moderkakan.
Sen baka kakan.

Annars kallas hon cpanan, men det går åt båda hållen.
Under långa perioder i högstadiet var hon Mas.
Mas.
Det låter dumt.

Nu är jag i varje fall tillbaka i England, familjen har skaffat en svart hund som heter Jimmy.

Han är finast, jag tycker om hundar.

Egentligen borde jag verkligen hata dom för att jag har haft typ 200 katter och man kan tydligen inte vara båda två.

Men jodå, jag gillar't.


Träffade paige, fast hon var lite magsjuk så jag var mest orolig att hon skulle kräkas på mej så helt avslappnad var jag inte.


Sista tiden i sverige var bra, jag hade kul, sen fick jag feber i typ 2 dagar men hann bli frisk igen tills jag skulle åka.
Vad har jag gjort egentligen?
Varit på tunnan med emmelie och amanda, amanda mådde inte alls bra men jag var en prins.
Sen har jag varit på vernissage och ätit världens största pizza med sällskap... druckit rödvin i bastuparken med diverse, gått sjungande på götgatan med hanna och gitarren vid min sida och likt moderkakan, improvisationkomponerat.
Fikat mycket.
Tittat på dirty dansing hos silje och blev återigen förälskad(Kåt?) i Patric swayze.
Träffat albin, tittat på P. Floyd, wollmars.
Tyvärr inget nattbad eller kycklingklubba med keso, men jag klarade mej ändå.

I morgon är det back to work, Paigie börjar skolan o jag måste upp kvart i åtta och sen städa hela huset.
och slå in hennes presenter, som jag fortfarande inte har gett henne.
Bra tone.
Nu då? You tell me.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0