"jag vet, det är jobbigt, men man vänjer sej. Det ända man inte vänjer sej vid är det här jävla livet" - Agnes Stuber, legitimerad cyniker.(Ibland)

Idag har jag gjort mycket och insett lite mer om det där man aldrig riktigt vänjer sej vid, livet.
Tex att även om Paigey för det mesta är ett litet monster utan framtänder också kan vara en liten flicka utan framtänder då
hon när jag lämpade av henne på skolan och börjar gå min väg skriker hon "Tooone!"(Låter typ Töööwn!) och jag vänder mej om och hon står med båda armarna öppna och vill ha en jätte kram innan jag går. När det händer smälter mitt "barn är äckliga små varelser-hjärta" och världen känns lite mindre onskefull.

Jag sprang(?) igen idag på morgonen efter mina sysslor. Insåg att jag tycker att det är vidrigt men jag mår bra efteråt.
No shit liksom.

Sen har jag också börjat skriva på mitt engelska CV vilket är lättare sagt än gjort. Jag hatar formell skrift, har alltid gjort.
Men det är nödvändigt om jag vill ha ett extra jobb så jag kan skaffa vänner. Och vänner behöver jag.
Folk behöver tydligen arbetare lite överallt just nu så jag behöver bli klar med det snart.
Men jag gör som alltid o skjuter upp det och bloggar istället. För det är så mycket viktigare.

Jag o Nina har börjat på en liten fin tradition där vi träffas varje onsdag och
tar sista bussen hem. Det är fint. Vi brukar gå på Lloyds men för den här onsdagen har jag faktiskt
föreslagit något icke alkohol relaterat, belive it or not. Typ Bowling eller Bio.

Nu ska jag fortsätta skriva.
Jag väntar btw fortfarande på mail ifrån broderkakan och Dan Jansson.
Puss!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0