Associationslek

Instruktioner:
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga; hitta inte på ord eller ljug! Om personen som taggade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar.

Vad heter du?: Tone
Ett ord på fyra bokstäver:Tant
Flicknamn: Tove (Icke att förväxlas med det norska liite bättre variationen av namnet)
Pojknamn: Torkel
Yrke: Tandfé
Färg: Transparent
Klädesplagg: Trasigt
Mat: Tjött (Nu fuskade jag. Hemska hemska människa)
Sak i badrummet: Tandkrämstub(dubbelpoäng!)
Plats/stad: Tom Tits/Transylvanien
En orsak att vara sen: Tappade bort mej (igen)
Något man skriker: TÖNT! (om man ser en sådan) eller TOMTEN!(Om man nu ser denna)
Film: Titanic
Något man dricker: Té
Band: Take that
Djur: Tamkatt
Gatunamn: Nej, här står det helt still
Bil: Tåg(Jag gillar tåg mer)
Sång: Things - Nancy Sinatra and Dean Martin
Aktivitet med mer än en deltagare: Tanzen Tanzen! Eller Trivial Persuit. Det är  livsnödvändigt i min familj.
Och på blodigt allvar(speciellt efter några glas rödvin)

Jag tror det var jag och Anton som brukade associationsleka, ord efter ord i timmar....
Jag gillar sånt(Stavningen är lite knepigare), och bil lekar! Synonymleken är en gammal favorit, man rimmar två ord, hittar synonymer till dom och tvingar folk att gissa. Typ Klappa - Glåmig (Smek - Blek) eller Fet - Kollision (Tjock - Krock)
Men bäst är Albatross(Lovisa vet!), Öknen, Romeo och Julia - gåtorna.

Idag är det Fettisdagen i Sverige. Men sånt finns inte här inte:(
Här är det pannkaksdagen istället.
Jag och Ady gjorde Pannkakor i helgen och dom blev så fina att jag bara vill älska med mej själv.

I helgen ska jag nog göra om min medusa.
Fast jag gillar inte smärta.
(Vem gör det egentligen?)
Jag kommer se ut som en anka med mina läppar.
Sexigt.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0